Kulturális Cybertér

KultOnline

Jonathan Maitland - Tagadj, Tagadj, Tagadj

Orlai Produkciós Iroda - Hatszín teátrum

2017. szeptember 23. - Piros Csilla

   A modernkori fauszti dráma

4081_1.jpg

    Jonathan Maitland neve Magyarországon talán sokak számára ismeretlenül cseng, pedig a Tagadj, Tagadj, Tagadj c. drámája immár a harmadik, amit a londoni Park Theatre-nek írt. Címe pedig nem másra utal, mint a sportolók dopping kézikönyvében lévő első és legfontosabb szabályra: „Tagadj mindent, amíg csak képes vagy!”.  Az élsportolók és a dopping témakörét járja körbe a darab, amelyet az Orlai Produkciós iroda hozott el Budapestre, viszont most nem a Belvárosi Színházba tekintheti meg a nagyérdemű, hanem a nemrég született Hatszín Teátrum színpadán.

   A színház maga nem túl nagy, ám mégis tágas és kellemes teret ad. A színpad szintén kicsi, de ehhez az előadáshoz nem is szükséges nagyobb. Ezen az estén nem a látszat volt a fontos, hanem pont az, ami mögötte van.

   A történet fókuszában a nagyon elszánt és célratörő Eve áll, aki egész életét arra tette fel, hogy egy nap rövidtávfutásban olimpiai bajnok legyen. Pályája csúcsához közeledve megismerkedik a racionális és kemény gondolkodású edzővel, Ronával, aki azt állítja, hogy garantálni tudja a hőn áhított aranyat. A lány vakon megbízik edzőjében, ami az elitsporthoz természetesen elengedhetetlen, és mindent alávet az edzéseknek. Idővel még az addig jól működő kapcsolatát sportújságíró barátjával, is képes beáldozni, hogy a dobogó csúcsára állhasson, ám hiába az emberfeletti erőfeszítés, egy bizonyos szinten nem tud túllépni. Edzője egy új módszerrel áll elő, ami nem illegális, hiszen még nem is ismerik, de mégsem lehet nyilvánosságra hozni. A lánynak dilemmát okoz, hogy morálisan mennyire etikus, ha ő ezzel a „kiegészítő kezeléssel” előnyhöz jut. A kérdés az, hogy hajlandó-e átlépni egy bizonyos határt, ha ezzel valóra válthatja azt, amiért évekig küzdött. És erre a kérdésre Rona meg is adja, hogy már azzal megtette ezt, hogy egyáltalán elgondolkodott rajta. Azt, hogy végül ezt a döntést ki vagy miért hozza meg valójában, a hihetetlen nyomás miatt, vagy a saját maga miatt, már nem is olyan lényeges, mert az alku megkötetett, és itt válik a történet egy modernkori fausti drámává, ahogy a szerző maga is többször nevezte az interjúiban.

   Megdöbbentő látni ezt a világot belülről, és még ha elég sokszor felröppen is a sajtóban egy-egy doppingbotrány, hajlamosak vagyunk azt hamar elfelejteni, és nem gondolni arra, hogy nem csak egy egyedi eset. Ahogy az a tanulmány is ijesztő, amit Rona oszt meg Eve-vel, amit egy pszichológus végzett az elit sportolók körében, ahol többek között azt a kérdést is feltette, hogy ha lenne egy olyan gyógyszer, amely száz százalékosan nem lenne kimutatható, de biztos garancia lenne az első helyre, viszont öt éven belül belehalnának, mit tennének. A megkérdezettek több mint 50%-a igent mondott rá. Azért ez sok mindent elárul.

orlai_produkcio_tagadj_tagadj_tagadj_kep2.jpg

    A darab másik szereplője (Sztárenki Dóra), a szintén élsportoló futólány, aki egy ideig a csapattársa és egyben ellensége is, ám egy ponton túl elválik az útjuk. A nyomás, ami alatt egy profi sportoló van, nagyon jól lejön a darabból, és az, hogy a másik lány amiatt lépett-e ki, mert nem akart mindebben részt venni, vagy pont azért, mert ő nem kapta meg ezt a lehetőséget, az a darabból nem derül ki egyértelműen, ahogy az sem, hogy tényleg mindenki él-e valamilyen „külső” segítséggel.  

   A színpadi behatároltság természetesen nem engedi meg, hogy akár csak egy százméteres síkfutást is leképezzenek, de kreatív módszerrel, mint egy lassított felvételen, a szereplők minden mimikai izmot kiaknázva, tökéletesen hozzák a győzelemhez vezető érzés összes apró rezdülését.

   A díszlet minimál, szinte nincs is, ami a hangsúlyt abszolút a szövegre helyezi, de egyben jelzi azt is, hogy a darab a jövőben játszódik. A jelmez hiteles, ami illik a futurisztikus világképbe, de akár 2017-be is, talán nem véletlenül.

   A dráma igaz, hogy nagyon komoly témát dolgoz fel, és ezt nem csak felszínesen szeretné érinteni, de azért olykor-olykor egy kis humort is belecsempészett a szövegbe, enyhítve ezzel az amúgy feszes tempójú dramaturgiát. Az előadás közben nem igazán hagy gondolkodni, állandó figyelést igényel, és a feszültség is mindvégig csak nő a szemlélőben.

   Lovas Rozi futónője hitelesen hozta az elején még igazán jóhiszemű és naiv sportolót, aki hisz abban, hogy a fair play eszközökkel is medaliont nyerhet, viszont szép lassan a szemünk előtt alakult át azzá az emberré, akivé egy ilyen döntés következményeként szükségszerűen válik. És végül látjuk, hogy nála a tagadás annyira sikeres, hogy saját maga is elhiszi, így elég nehéz pálcát törnünk felette. Ullmann Mónika is brillírozik a szerepében. Egy nagyon konzekvens, átgondolt, és manipulatív edzőnőt alakít, akit a győzelem felé haladó úton is teljesen higgadt tud maradni, és mindig mindenre racionális és precíz észérvekkel alátámasztó választ ad.  Ezt a határozottságot és rideg fejjel való gondolkodást a színésznő nagyszerűen hozza.  

   A sportújságírót alakító Nagy Dániel Viktor is fontos szereplője a darabnak, ő az úgymond biztos talaj a lány életében, mégis egy ponton túl már nem tud támogatást nyújtani Eve döntéseiben. Realisztikusan formálja meg a szerető párt és aggódó publicistát.

   Az előadás viccfaktoraként működik Ficzere Béla többször is átalakuló figurája, aki több ponton is remekül ellensúlyozza a sokszor súlyosan drámai hangulatot.

   És bár az előadás a sportról, és az annak farkastörvényeiről szól, mégis ezek a dilemmák teljes mértékben kivetíthetőek a mindennapi problémákra is. Nap mint nap hozunk meg helyes vagy helytelen döntéseket, nap mint nap alkut kötünk, ha kell az ördöggel is, és ha nem is olyan látványosan, de nap mint nap megvívjuk a mi kis játszmáinkat, ahol mi is képesek vagyunk átlépni egy bizonyos határt. Az, hogy ezt vállaljuk, vagy éppen tagadjuk, már csak rajtunk múlik. De azt hiszem, mindenkinek megvan a saját maga tagadása, amit lehet, hogy néha észre sem vesz, olyannyira elhiszi.

    Nem egy könnyű előadás, és nem is akar ítélkezni a döntéshozók felett, de mindenképpen elindít a nézőkben is egy sor kérdést, amin még utána napokig gondolkodni tud, és még annak is nagyon érdekes lehet, akit nem különösképpen érdekel a sport, mert ez az előadás túlmutat az élsport erkölcsi dilemmáin, azon keresztül szól általában az emberek élethazugságairól, a tagadásról, mint életstratégiáról.

 

Szereplők: Lovas Rozi, Ullmann Mónika, Sztarenki Dóra, Nagy Dániel Viktor, Ficzere Béla

 

Díszlet-jelmeztervező: Ondraschek Péter

Plakát: Csáfordi László

Rendező munkatársa: Szakács Zsuzsa

Rendező: Szabó Máté

Producer: Orlai Tibor

 

Előadás időpontok: Orlai Produkciós Iroda

 

Fotó: Orlai Produkciós Iroda

Újra Színházak Éjszakája

 

Színháztörténeti séták, nyílt próbák, slampoetry, premierek

Újra Színházak Éjszakája

    Szeptember 16-án hatodik alkalommal hívja közös, egy éjszakás kalandra a cooltúrára vágyókat Budapest Főváros Önkormányzata támogatásából megvalósuló Színházak Éjszakája. Idén 35 színház több tucat programmal várja a karszalaggal rendelkező érdeklődőket. A Színházak Éjszakája keretében először szerveznek az Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézettel együttműködve színháztörténeti sétákat, melyek során a résztvevők nyomozásba kezdhetnek a nemzeti színházaink hűlt helyei, az eltűnő és megszülető budai színházak, az első hivatalos társulat és a pesti broadway után, vagy épp barangolhatnak Újlipóciában. Mind a harmincöt színházban az önkéntesek pultjánál egy színházi puzzle várja majd a játékos kedvűeket. A rendezvényre a résztvevő színházak jegypénztáraiban, és online is vásárolhatók karszalagok szeptember 1-jétől.

szinhazak_ejszakaja_foto2.jpg

    A hagyományokhoz híven a programsorozat már délután elkezdődik és egészen másnap hajnalig tart: lesz karaoke Az Őrült Nők Ketrece sztárjaival és duett a Színház- és Filmművészeti Egyetem zenés színész növendékeivel; kulisszajárás Budapest egyik új színházában, a Hatszín Teátrumban és az Operaház titkos tereiben; nyílt tánc-, olvasó- és előadáspróbák; nyilvános  munkarendi értekezlet és beépítés; slampoetry és stand up est; kézműves foglalkozások és mesejátékok gyerekeknek; premier filmvetítés és színházi bemutatók; impró- és részvételi színházas workshopok; tiszteletbeli bábszínész képzés és beszédtechnika óra; jelmezpróba és túrós csusza party; vidéki vendégjáték és mester-tanítvány találkozás; táncos mulatság hajnalig – együtt, közösen.

   Erről szól idén a Színházak Éjszakája: az összetartozásról, a közös játékról. Ezen az estén leomlik a színpadot és nézőteret elválasztó láthatatlan fal, nem lesznek nézők és szereplők, csupán résztvevők, akik közösen ünneplik a Színházat. Rakjuk össze – ez a 2017-es Színházak Éjszakája mottója, mert az idei szervezők szerint igazán jó dolog csak akkor születhet, ha közösen hozzuk létre.

   „A játék izgalmát szeretnénk a szervezőkkel együtt megtartani és továbbadni. Nem véletlenül jelent meg a kommunikációban is a játékos kirakó motívuma. A színházak, színészek, szervezők és a nézők is összerakják mindazt, ami a színházi kultúra területén egy éjszaka alatt összetehető. Idén a játékkal is, de a program kialakítása során is még inkább a gyerekek, fiatalok kerülnek a középpontba. Kibővült a szervezői kör és belépett a Radnóti csapatába a Jurányi is. Így együtt próbálják meg a fiatal közönséget hangsúlyosabban megszólítani és színházba hívni.” Szalay-Bobrovniczky Alexandra, humán főpolgármester-helyettes.

    Az idei programsorozatnak többek között az is a célkitűzései között szerepelt, hogy új, fiatalos lendületet vegyen, valamint, még szélesebbre tárja a kapuit, hogy azok is kedvet kapjanak a nyílt naphoz, akik szabadidejükben csak ritkán vagy egyáltalán nem járnak színházba. Ezért tartották fontosnak a szervezők, hogy már nyáron, a különböző művészeti fesztiválokon is arra buzdítsák a fiatalokat és a családosokat, hogy váltsanak karszalagot az Éjszakára. Egy hatalmas tértetris fogadta a Thealter, a Művészetek Völgye és az Ördögkatlan fesztiválozóit: a motiváció is adott volt, hiszen akik aznap a leggyorsabban kirakták a Színházak Éjszakája kockáját, páros belépőt nyertek a szeptemberi eseményre.

   A The Biebers csapatának köszönhetően saját dallal – Rakjuk össze is előrukkolt a Színházak Éjszakája, mely amellett, hogy új közönségréteget kíván megszólítani, szeretné, ha a színház kilépne a komfortzónájából és megmutatná a fiataloknak – Puskás Petiék szavaival élve – hogy a színház is lehet #galaktikusan szexi. 

   Az est során rengeteg újdonság várja még a résztvevőket: az Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézet a programsorozat keretében színháztörténeti sétákat szervez, melyek során a résztvevők nyomozásba kezdhetnek a nemzeti színházaink hűlt helyei, az eltűnő és megszülető budai színházak, az első hivatalos társulat és a pesti broadway után, vagy épp barangolhatnak Újlipóciában. Mind a harmincöt színházban az önkéntesek pultjánál egy színházi puzzle várja majd a játékos kedvűeket, melynek sikeres kirakása után választani lehet egyet a résztvevő színházak logóival ellátott puzzle-alakú hűtőmágnesek közül.

    „Ez az este bizonyítja számukra, hogy mennyire sokszínű, pezsgő és fantasztikus színházi élet van Budapesten, amely igazi színházi főváros. Ez világszinten is egyedülálló érték. Ezen a napon belevethetjük magunkat a város színházi forgatagába, és megismerhetjük a teátrumok stílusát, színészeit, társulatát.” Komáromi György, Színházak Éjszakája projektvezető 

 

A résztvevő színházak listája:

Átrium, Baltazár Színház, Bethlen Téri Színház, Budapesti Operettszínház, Budapest Bábszínház, Centrál Színház, Dumaszínház, Fórum Színház, Hatszín Teátrum,  Játékszín, József Attila Színház, Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorház, Karaván Színház, Karinthy Színház, Katona József Színház, Kolibri Gyermek- és Ifjúsági Színház, Madách Színház, Magyar Állami Operaház, Momentán Társulat, MU Színház, Örkény István Színház, Pesti Magyar Színház, Pinceszínház, Radnóti Miklós Színház, Rózsavölgyi Szalon Arts& Café, RS9, Ódry Színpad (Színház- és Filmművészeti Egyetem), Szkéné Színház, Thália Színház, Trafó, Trip Színház, Turay Ida Színház, Újszínház, Vidám Színpad, Vígszínház

 

Karszalagvásárlás:

Szeptember 1-jétől a résztvevő színházak szervezési osztályán vagy jegypénztárában, illetve a www.szinhazakejszakaja.hu és www.jegy.hu oldalon lehet vásárolni.

 

 

www.szinhazakejszakaja.hu

www.facebook.com/szinhazakejszakaja
www.instagram.com/szinhazakejszakaja

 

Színházak éjszakája - Hivatalos dala

Rakjuk össze! - A dal, ami elindít a Színházak Éjszakájára

szinhazak_ejszakaja_ro_osszes.jpg

    „Gyere, rakjuk össze az éjszakát. És tartsuk egyben hajnalig. Nekem az se baj, ha nálam vagy nálad. Pár percre szétesik.” – A 2017. szeptember 16-án látogatható Színházak Éjszakája hivatalos dala kezdődik így, amelyet a The Biebers és Puskás Peti alkottak meg. A dalhoz készített klipben Lovas Rozi, Borbély Alexandra, Trokán Nóra, Görgényi Fruzsina, Kopek Janka és Eke Angéla szerepelnek.

szinhazak_ejszakaja_ro_3.jpg 

    A Színházak Éjszakája célja, hogy széles közönség számára bemutassa Budapest színes színházi kavalkádját, amire ráerősít a The Biebers a Rakjuk össze! című szám bulihangulatával, különleges hangzásvilágával és megjelenésével is, a nyárutó fesztiválok hangulatát idézve.

    A 2012-ben alakult zenekarról eleinte senki sem tudta, hogy kikből áll. Az eleinte még csak angol nyelven működő zenei projekt olyan slágereket alkotott titokzatosan, mint a Sorry vagy a Stay. Akkor sem volt publikus a névsor, amikor a Sorry lett az év hazai modern pop-rock hangfelvétele a Fonogram-díjkiosztón. Később kiderült, hogy Puskás Peti is az alapítók között van, és még néhány tag neve kiszivárgott a sajtóban és a koncertek alatt. A The Biebers szerencsére már magyar nyelven is alkot, a legtöbben már magyar nyelvű slágereik (Minden a Miénk, Vár a Holnap) után ismerhetik a fesztiválkedvenc zenekart. A Színházak Éjszakája idején már a könnyűzene rajongók pontosan tudják, kikkel is azonosítsák a bandát.

szinhazak_ejszakaja_ro_4.jpg

   A Rakjuk össze! dal videóklipjében hat fiatal színésznő, Lovas Rozi, Borbély Alexandra, Trokán Nóra, Görgényi Fruzsina, Kopek Janka és Eke Angéla formálják meg a The Biebers zenekar tagjait, nem is akárhogyan.

A klip itt látható.

   A 2017-es Színházak Éjszakáján egy karszalaggal, mely már online is megvásárolható a hivatalos oldalon, 35 budapesti színház programjain vehetnek részt az érdeklődők.

   Átrium, Baltazár Színház, Bethlen Téri Színház, Budapesti Operettszínház, Budapest Bábszínház, Centrál Színház, Dumaszínház, Fórum Színház, Hatszín Teátrum, Játékszín, József Attila Színház, Jurányi Inkubátorház, Karaván Színház, Karinthy Színház, Katona József Színház, Kolibri Gyermek – és Ifjúsági Színház, Madách Színház, Magyar Állami Operaház, Momentán Társulat, MU Színház, Ódry Színpad (Színház- és Filmművészeti Egyetem), Örkény István Színház, Pesti Magyar Színház, Pinceszínház, Radnóti Miklós Színház, Rózsavölgyi Szalon Art&Café, RS9 Színház, Szkéné Színház, Thália Színház, Trafó, Trip Színház, Turay Ida Színház, Újszínház, Vidámszínpad, Vígszínház 

 

 

Ballet for Life

Béjart Ballet Laussane- Margitszigeti Szabadtéri Színpad

   A balett és Freddie Mercury

   Idén a sok színdarab, koncert mellett szintén nagy szerepet kapott a kortárs tánc is, így egy csodálatos csapat is meghívást kapott a Margitszigeti Szabadtéri Színpadra, a világhíres svájci székhelyű, Maurice Béjart által alapított Béjart Ballett Lausanne. Egy olyan koreográfiát hoztak el, amely talán a repertoárjuk legfontosabbja, a Ballet for Life c. előadást (Balett az életért).

2_2.jpg

   Ez a darab már lassan több mint két évtizede él, és a tíz éve elhunyt Maurice Béjart keltette életre, hogy olyan emberek előtt tisztelegjen, mint a korán eltávozott Mozart, Freddie Mercury, vagy éppen a múzsája, Jorge Donn előtt, és most már maga Béjart is ide tartozik.

   Az előadás zenei világa nagyon érdekes, mert látszólag két egymástól nagyon távol álló zenei műfajt hoz össze, Freddie Mercury zenéjét ötvözi Mozart muzsikájával, és ezen belül a klasszikus balett is keveredik a modernnel, így egy lehengerlően dinamikus és csodálatos estét alkotva.

14_1.jpg

   A jelmezek sem mindennapiak, hiszen olyan elismert divatikon álmodta színpadra őket, mint Gianni Versace, akinek nem ez volt az első közös munkája Béjart- al. Kicsit olyan az egész, mintha egy kifutón egy új kollekció futna végig, mindegyik kapcsolódik a másikhoz, de mégis mindegyik más. A fekete és fehér szín dominál, így szemet gyönyörködtető, amikor az a pár színes extravagáns ruha megjelenik a színpadon. Hihetetlen energiákat mozgatnak meg, csodálatos, ahogy a test szépségét tárják elénk és az, ahogy a test határait képesek feszegetni, mindezt úgy, hogy esztétikailag egy varázslatos képet alkotnak. És igaz, hogy Béjart abban az országban született, ahol maga a klasszikus balett is, ő maga mégis egy teljesen más irányba indult el, és innovatív ötleteivel egy teljesen új nyelvet fogalmazott meg a balett világában. Az első társulatát még Franciaország égisze alatt hozta létre, és XX század balettje nevet adta nekik, később átette székhelyét a svájci Lausanne-ba, ahol a nevet is megváltozatta, és azóta is a Béjart Ballet Lausanne nevet viseli, és mesterük halála után is folytatják az általa elindított irányt hatalmas sikerrel és rengeteg fellépéssel.

1_1.jpg

   Béjart ezzel az előadással azt szerette volna, ha csak arra a kis időre is, de ezek a már saját korukban is legendás művészek egy pillanatra visszatérnének az élők közé. A Balett az életért ezt tökéletesen abszolválta, mert ezen az estén nemcsak Freddie Mercury szelleme, de Mozart és Jorge Dunn is ott volt. Sosem hittem volna, hogy a Queen és a balett elfér egy színpadon, még nem láttam a Béjart Ballet laussane előadást. Engem végérvényesen meggyőztek, katartikus élmény volt látni azt, ahogy a holtak megelevenednek.

 

Francia cím: Le Presbytère n’a rien perdu de son charme, ni le jardin de son éclat / A presbiter mit sem veszített sármjából, sem a kert a ragyogásából

Koreográfia: Maurice Béjart
Zene: Queen, Wolfgang Amadeus Mozart
Jelmezterv: Gianni Versace
Jelmezkivitelezés: Henri Davila
Fényterv: Clément Cayrol
Fénytechnika: Dominique Roman
Videóvágás: Germaine Cohen

 

Fotó: Éder Vera/ Budapesti Nyári Fesztivál

Amadeus

Városmajori Szabadtéri Színpad

    amadeus-original-93238.jpgAmadeus - Korának meg nem értett zsenije
    A tavaly elhunyt Peter Shaffer egyik leghíresebb drámája az Amadeus, amely Miloš Forman filmje és nyolc Oscar-díj által vált halhatatlanná 1984-ben. Shaffer számos színművet papírra vetett (hasonlóan ismert pl. az Equus is), amelyek szép sikerrel futottak a világ legnagyobb színházainak színpadán.
varosmajor.jpg

FilMusic Songs

Margitszigeti Szabadtéri Színpad

    Időutazás dalokkal

 

   A Margitszigeti Szabadtéri Színpad a sok meghívott előadás mellett idén is szeretett volna saját darabbal kedveskedni a nyári programokra vágyóknak. A FilMusic Songs c. produkció július 9-én Bán Teodóra és Lombos Pál „rendezésében”, Grünvald László átiratában a Szabad Tér Produkció égisze alatt valósult meg. Számos, mindenki által ismert filmzene szólalt meg szimfonikus feldolgozásban, olyan nagy énekesek hangján, mint Polyák Lilla, Keresztes Ildikó, Radics Gigi, Serbán Attila, Szabó Ádám, Homonnay Zsolt és az Ismeretlen Lány.

fimusic.jpg

   Az este a Rocky c. filmzene klasszikus betéteivel kezdődött, élőzenekaros kísérettel, és a kivetítőn a legnépszerűbb jelenetek elevenedtek tűntek fel, nosztalgikus utazásra hívva a nézőket. Elsőként Keresztes Ildikó lépett színpadra, és a tőle megszokott erős és karakteres hangjával rögtön beindította a hangulatot.

   Polyák Lillának szintén találó dalokat adtak. Lenyűgöző kisugárzása és egyedi hangszíne pillanatok alatt felidézte a Titanic-ból ismert érzelmes melódiát a már jól ismert képsorokkal együtt.

   Homonnay Zsolt nemcsak musicalekben, de operettekben is bizonyított már, sőt az Adaggio nevű zenekarával több lemezt is piacra dobtak, így sokoldalúságának köszönhetően minden dallal elnyerte a közönség tetszését.

   Radics Gigi a tőle már ismert klasszikusokat is előadta, mint a Dreamgirls népszerű dalát, vagy a Whitney Houston I Will Alwasy Love You c. számát, és természetesen a szimfonikus kísérettel mindez gyönyörűen szólt a szabadtéren.

   A színlapot olvasva csak reménykedni tudtam, hogy a Freddie Mercury dalokat mindenképpen Serbán Attila hangján szólaltatják meg, és egy kivételével valóban tőle hallhattuk a Queen slágereket. A nézők pedig tomboló tapsviharral hálálták meg, hiszen Magyarországon az ő hangszíne áll a legközelebb a fiatalon elhunyt énekeséhez, még soha senkit nem hallottam ennyire autentikusan előadni ezeket a népszerű dalokat.

   Szabó Ádám mindig meglep, hogy a harmonikája árnyékából előlépve ilyen hangokat varázsol a színpadra. Az elmúlt évek alatt többször is hallottam énekelni, és ezen az esten is bizonyította, hogy nemcsak a hangszerrel tud bánni.

   Ezenkívül volt még egy különleges hangja az estnek, egy szólista lány, aki két dallal is elkápráztatta a publikumot, de sem a színlapon, sem az est végén nem hangzott el a neve, pedig szerintem teljes joggal megérdemelte volna, úgyhogy én innen a gép mögül szeretnék gratulálni. Teljes mértékben emelte az show színvonalát, így ismeretlenül is.

   Az est hangulatát az is fokozta a nagyszerű énekesek mellett, hogy vizuálisan is megjelenítették a dalokat, és Fugato Orchestra szimfonikus zenekar mellett közreműködtek még olyan fantasztikus együttesek is, mint a Talamba ütőegyüttes és a Swing a la Django.

   A hetvenes és nyolcvanas évek nagy slágerei újrahangszerelve, szinte újdonságként, mégis ismerősen hatva mindenkiből valamilyen érzést előcsaltak, és záróakkordként a Bond-blokk mindent elsöprő sikert aratott.

 

A teljes repertoár:

1 rész

Gonna Fly Now (Rocky, 1976)
Eye of the Tiger (Rocky III, 1982)
You’re the Best (A karate kölyök, 1984) 

Everything I Do, I Do It For You (Robin Hood, a tolvajok fejedelme, 1991)
I Will Always Love You (Több mint testőr, 1992)
Take My Breath Away (Top Gun, 1986)
My Heart Will Go On (Titanic, 1997)

Johnny B. Goode (Vissza a jövőbe, 1985)
Hit the Road Jack (Ray, 2004)
Listen (Dreamgirls, 2006)
Hot Stuff (Alul semmi, 1997)
Turn On Your Love Light (Blues Brothers 2000, 1998)
I’m So Excited (Szeretők, utazók, 2013) 

2 rész

I Need a Hero (Shrek 2, 2004)
Fame (Hírnév, 1980)
Maniac (Flashdance, 1983)
What a Feeling (Flashdance, 1983)
I Had the Time of My Life (Dirty Dancing – Piszkos tánc, 1987)

 Flash (Flash Gordon, 1980)
Princes of the Universe (Hegylakó, 1986)
Who Wants to Live Forever (Hegylakó, 1986)
The Show Must Go On (Moulin Rouge!, 2001)
We Are the Champions (Lovagregény, 2001)

 

James Bond válogatás:

James Bond téma (Dr. No, 1962)
Goldfinger (Goldfinger, 1964)
Thunderball (Tűzgolyó, 1965)
Live and Let Die (Élni és halni hagyni, 1973)
A View to A Kill (Halálvágta, 1985)
GoldenEye (Aranyszem, 1995)
Skyfall (Skyfall, 2012)

 

 

Sztárcsinálók

Városmajori Szabadtéri Színpad

20357-sztarcsinalok.jpg     Remek hangú énekesek, kiváló alakítások, kevés mondanivaló
      A Sztárcsinálók volt az első magyar rockopera, amelyet a Rock Színház alapítói, Miklós Tibor és Várkonyi Mátyás írt színpadra 1981-ben, a győri sportcsarnokban mutatták be abban az évben, majd számos előadás született belőle számos helyen, több társulattal, mindig nagy renoménak örvendve.
     Cikk folytatása: Budapesti Nyári Fesztivál Blogja

Színházak éjszakája - kedvezményes jegyek

VI. Színházak éjszakája

 

Színházak Éjszakája – Kaland a cooltúrára vágyóknak

Indul a kedvezményes jegyértékesítés

unnamed_3.jpg

 

  1. szeptember 16-án érkezik a VI. Színházak éjszakája 36 színházzal és programjaikkal. Az előző évekhez hasonlóan már június 16-tól vásárolhatók karszalagok kedvezményes áron. A végleges program szeptember 1-jétől nyilvános.

„Még soha nem volt részed egy éjszakás kalandban és kipróbálnád, hogy milyen? Szeptember 16-án csak rád vár a Színházak éjszakája. Egy este, amikor nem kell hét óra hét percig várni, hogy felgördüljön a függöny, egy este, amikor nincsenek nézők, csak résztvevők, egy este, amikor nem a színpadon, hanem a backstage-ben folyik a játék, egy este, ami csak rajtad múlik, mikor ér véget. Gyere és pattanj biciklire vagy sétálj velünk az autómentes napon a színházak között, rakjuk össze együtt Budapest színházi kirakósát és köszöntsük együtt a következő évadot – mert nélküled nem lenne olyan, mint Veled! #szinhazakejszakaja #maradjebren #rakjukossze”

  1. június 16-tól augusztus 31-ig 20%-os kedvezménnyel vásárolható online a karszalag, mellyel egy este alatt 36 színház programjain vehetnek részt az érdeklődők.

Érdemes követni a Színházak Éjszakája facebook és instagram oldalát, ahol különféle meglepetések és játékok várják majd az érdeklődőket egész nyáron.

A Színházak éjszakája kisvideója itt tekinthető meg.

További információ: www.szinhazakejszakaja.hu

Premierek a Szentendrei Teátrum és Nyáron

Orlai Produkciós Iroda

 Orlai Produkciós Iroda

Premierek a Szentendrei Teátrum és Nyáron

Vőlegény és Élet.Történetek.hu...

Júliusban két premierrel is jelentkezik az Orlai Produkciós Iroda a Szentendrei Teátrum és Nyár együttműködésében. Kovács Patrícia és Szabó Kimmel Tamás főszerelésével, Novák Eszter rendezésében július 7-én látható először Szép Ernő Vőlegény című előadása. Majd július 15-én egy különleges sorozat, az Élet.Történetek.hu... első darabjára válthatnak jegyek a nézők. A darabot Cseh Judit rendezi, Az előadás sorozat művészeti vezetője Pelsőczy Réka, és a színésznő testvérpár, Egri Márta és Egri Kati játsszák a szerepeket.

 

orlai_produkcio_volegeny_proba.jpg 

Szép Ernő: Vőlegény:

 

„A darabban mindenki a pénz után kapkod. A pénz az a főszereplő, aki a vőlegényt nősülésre csábítja, s aztán elszakítja menyasszonyától…” (Rab Gusztáv) Szép Ernő a legnagyobb zsonglőr, kötéltáncos, illuzionista a magyar irodalomban. A Vőlegény pedig az egyik fő attrakció. Az első felvonás szédítően kavargó burleszk, a második krimiszerűen izgalmas szerelmi párbaj, mely egyszerre gyöngéd és tébolyultan erotikus, és mindennek tetejében egy fogorvosi székben játszódik. Vigyázat, az érzéstelenítés elmarad!

 

A Vőlegény rendezője Novák Eszter; a főbb szerepekben Kovács Patrícia és Szabó Kimmel Tamás, Takács Kati, Gazsó György, Tóth Ildikó látható. További szereplők:, Fillár István/Kerekes József, Szabó Irén, László Lili, Hevesi László, Madácsi István, Gecse Noémi

 

Dramaturg - Kárpáti Péter

Zene - Lázár Zsigmond

Jelmez - Zeke Edit

Díszlet - Valcz Gábor

 

Az előadás a júliusi premiert követően, a Belvárosi Színházban látható szeptember 15-től.

 

http://orlaiprodukcio.hu/plays.php?id=4078

 

Élet.Történetek.hu… - Igaz történetek sorozata a közelmúltból

 

A sorozat minden darabja egy-egy igaz történeten alapul. Lengyel Nagy Anna, a szerző , egész életében mániákusan gyűjtötte kis emberek nagy történeteit. „Negyven éve beszélgetek velük. „Civilek”, névtelenek, ismeretlenek. Közülünk valók. Negyven éve nem tudok hozzászokni ahhoz a sok csodához, groteszk fintorhoz, tragikumhoz és bölcsességhez, ami egy emberi sorsba belefér."

Pelsőczy Réka vezetésével színész-rendező párosok mutatják be ezeket a különféle sorsokat, hétköznapi emberek egyéni, mégis különleges és igaz történeteit , negyedévente láthat majd a közönség egy - egy új estet.

Első előadás címe: A nővérek - Levél Apámhoz!

Rendező: Cseh Judit

Előadják: Egri Márta és Egri Kati


 Az előadássorozat, a július 15-i szentendrei premier után ősztől Budapesten a Mozsár Műhelyben lesz látható. 

Férfiak, nők és férfiak

Ódry Színpad

 ferfiak.jpg

   Közös problémáink

 A végzős színészosztály Keszég László vezetésével egy igazán kortárs darabot vitt színre, olyannyira, hogy saját maguk írták. A szöveg gerincét ismét a már összeszokott páros, Horváth János Antal és Olasz Renátó vetette papírra, a színészek monológjait pedig mindenki saját maga. Az eredmény egy nagyon szórakoztató és egyben elgondolkodtató előadás lett.

   Rögtön egy számukra nagyon autentikus és otthonos jelenettel kezdtek, a fiatal, kezdő színésznő és a fiatal, nagyon elszánt és már sikeres rendező találkozása, ahol számos kulisszatitkot árultak el, mindezt kissé ironikusan és önmagukat is kicsit kiparodizálva. Gyöngyösi Zoltán, a flegma és pökhendi instruktor és Waskovics Andrea, a naiv és vidéki színésznövendék szerepében nagyon jól működtek együtt, megalapozva a hangulatot.

   A történetek lazán fonódnak egybe, főként a karaktereik köszönnek vissza, de önállóan is tökéletesen funkcionáltak. Mindenki számos egészen különböző szerepet formált meg, még akár a másik nem bőrébe is belebújva, hiszen lehetünk akár férfiak, akár nők, a probléma közös.

   Egyes jelenteket monológokkal választottak el, amelyeket a hallgatók saját maguknak írtak, így sejteni lehet, hogy hasonló a véleményük az általuk megfogalmazottal. Az első ilyen Figeczky Bencétől hangzik el, és talán ez a legszebben és legköltőibben megfogalmazott beszéd, amit olyan átszellemülten tolmácsolt, rögtön néma csend és figyelem fogadta a nézőtéren. Idézném is a bennem leginkább megragadt gondolatot: „Ami számomra kétségbe ejtő, hogy egyre többen helyezik magukat „tester” palackba. A testerek általában kupak nélküliek és normál kartondoboz a csomagolásuk, mely legtöbb esetben barna vagy fehér színű. Azaz pőrén, minden titok nélkül bárki megkóstolhatja őket, pedig ugyanaz rejlik bennük, mint azokban a nőtársaikban, akik csomagolásban érkeznek, és mint egy ajándékot türelemmel ki kell bontani. Ezáltal képviselnek más értéket.”

A második monológ, Papp Endre szájából ettől sokkal nyersebb volt, viszont nagyon húsbavágóan fogalmazta meg a korai kiégést: „Mivel lelkem azidőtájt nem nagyon volt, - mindenféle szerelemféltési és megcsalási szisztémák miatt, csak úgy sodródtam, belementem mindenbe, - hazacipeltem, akit lehetett. Ez a lány már nem tudom, hanyadik volt, abbahagytam a számolást, pedig az elején még az ösztönzött, - de már mindegy volt, hívhattam volna pénteknek vagy szerdának is, csak kívánatos legyen. (…) Aztán egy közepesnek talán mondható, praktikus orgazmus után befordultam a fal felé és gyűlöltem minden ölelést és simogatást, amit a hátamba kaptam. Nem tudtam aludni, csak a reggelt vártam, hogy tovább meneküljek.

   Bodoky Márk szavai kissé ellensúlyozták az előzőt, és egy macsós vagány szöveget nyomott le, ami számtalan nevetést váltott ki, és kissé könnyedebb hangulattal alapozta meg az utána következő „fordított világot”, amely furfangosan parodizálta a homofób eszméket. Érdekes volt erről az oldalról nézni, amikor a heterók a kirekesztettek.

   Waskovics Andrea ettől jóval lágyabban fogalmazta meg a szerelemről szőtt ideáját, finom csokoládéba burkolta, és úgy tárta elénk, hogy mit is gondol a férfi-nő kapcsolatról, a legmélyebb vágyairól, és mielőtt a kiábrándultság útjára lépne ő is, megnyugtatóan konstatáltam, hogy álmai még vannak.

    Gyöngyösi Zoltán gondolatait versbe öntötte, így kreativitásának ezen oldalát is megismerhettük. Humoros karakterként számos előadásban láttam már, és mindig kiemelkedő alakítást nyújtott, de a mai estén drámai szerepben, a férje által elnyomott és megalázott anyaként is hozta ugyanazt.

   A sort pedig Olasz Renátó zárta, aki jegyzi is a drámát, és szintén a szerelemről és annak sokszínűségéről zeng ódát, és persze a csalódást sem felejti ki, mint egy kötelező velejáróját a dolognak. A rosszfiús imidzsből ő is kiszabadul ezen az estén, és variábilis karakterekben mutatkozik be. Az egyre több írás és rendezés mellett kifogástalan színészi játékkal örvendeztetett meg minket ezen az estén is.

  Mind a hatan (a monológban) a férfi-nő kapcsolatot állították középpontba, és mind a hatan más oldalról közelítették meg, így mindenki számára ismerős vagy már átélt érzések bontakoztak ki. Hiszen ki ne tartott volna már „csajos napot” (ezt a jelenet pont a fiúk improvizációjában került színpadra, elképesztő realisztikussággal). Vagy ki ne ismerne olyan családot, ahol az apán kívül senkinek nincs szava a házban (Waskovics Andrea hátborzongatóan zseniális volt már megint férfi szerepben). Vagy éppen olyan anyát, aki a férj távozása/halála után betegesen a fiába vagy éppen alkoholba, legrosszabb esetben pedig mindkettőbe kapaszkodva vészeli át az életet.

   Az egyik leghatásosabb jelenet számomra az volt, amikor senki sem beszélt, csak eljátszotta a Waskovics Andrea hangja által elhangzott történetet. Erotikus felhangot megütve, mintegy zenei aláfestéseként, elmesélve egy napját, ahol az ízek orgiájáé a főszerep. Szavai vad és érzéki táncot járva, kontinensek gasztronómiai csodáinak a találkozását festi le, mindezt úgy, hogy az ott ülő mindenre gondol, csak éppen a költőien lefestett ételekre nem.  Szemeim előtt egy viani abszurd kép pergett, miközben képzeletben teljesen magával ragadt az olasz pizza illata, a keleti tészta pikánssága, pici sütik mámoros édessége, a belorusz ételek egzotikussága és végül mindez egy csillapíthatatlan éhségbe csapott át.

   A nemsokára végző színésznő igazán nőies oldala is kibontakozott ezen az estén, így már az is biztos, hogy nem csak pályát nem, de nemet sem tévesztett, annak ellenére, hogy az elmúlt hónapban kétszer is férfi bőrbe kellett bújnia. És mindegyiket sikeresen abszolválta.

   Az elmúlt hetekben alig láttam olyan előadást, amit újra szívesen megnéznék, de ezt akár többször is újra tudnám nézni.

 

Szereplők:

Bodoky Márk

Figeczky Bence

Gyöngyösi Zoltán,

Olasz Renátó

Papp Endre

Waskovics Andrea

 

Rendező: Keszég László

Dramaturg: Enyedi Éva

 

Következő előadások: 

2017. május 26., 22:30–0:30, május 26., 22:30- 0:30

 Fotó forrás: Férfiak, nők és férfiak Facebook Oldala