A Budapesti Operettszínház sajtótájékoztatóját a teátrum igazgatója, Lőrinczy György nyitotta meg, aki rögtön reagált a kinti eseményekre, pár ember ugyanis a Rómeó és Júlia repertoáron tartását követelte. Közölte, hogy köszönik Kerényi Miklós Gábor eddigi munkáját, szakmai érdemeit nem vitatják el és öt előadásából három marad is a színlapon, kettőt viszont levesznek, hiszen a színházi műsor színesítésének ez a velejárója, és úgy gondolják, hogy ezt a döntést a színház vezetősége és igazgatója meg tudja hozni.
Örömmel jelentették be, hogy a színház egy nagyobb vérfrissítésen ment keresztül, ami magával hozott egy kisebb arculatváltást is, új logót és új weboldalt kapott, és új színészeket is köszöntenek.
A következő évad a magyar történelem köré csoportosul, legendás magyarok kerülnek színpadra. A főigazgató azt is elmondta, hogy ő világéletében a közösségi színházcsinálásban hitt, igaz, hogy esténként csak pár ember van rivaldafényben, de a sikerhez számos olyan ember kell, akikkel mi nézők sosem találkozunk, ennek jegyében egy izgalmas képsorozatot is elkészítettek, amellyel a bérlet tájékoztató hasábjain találkozhat a nagyérdemű, színházi háttérmunkások és színészek vicces plakátjaival.
Az is újdonság, hogy egy öttagú művészeti tanácsot alapítottak, akik a színház vezetőségét hivatottak kiegészíteni, és a demokratikus intézményrendszert szolgálják: Székely Kriszta (rendező), Béres Attila (rendező), Bolba Tamás (karmester), Silló István (karmester) és Galambos Attila (dramaturg).
Az új évad a Baján debütáló István, a királlyal veszi kezdetét, amelybe mindenki nagy örömére visszatér a musicalek világába Dolhai Attila, mint Koppány, a kőszínházi díszbemutatón pedig Feke Pál, mint Koppány és Veréb Tamás, mint István lesznek láthatóak.
Nyáron (Szegeden), illetve ősszel (Budapesten) egy koprodukció keretében az Apáca Show kerül bemutatásra, magánproducerekkel összefogva, Szente Vajkkal és Rosta Máriával, akik olyan tervezetet adtak le, amely nagyon sok társulati tagnak ad remek lehetőséget. Ezenkívül a színház másokkal is készül közös előadásokra. (Mária főhadnagy)
Marad az együttműködés a Miskolci Operafesztivállal is, ott a Semmelweis c. Musical-operát viszik színpadra, amely évközben a Raktárszínházban tekinthető meg, de 11 további városban is látható lesz a Semmelweis emlékév jegyében.
Boross Martin rendező először rendez a Budapesti Operettszínházban, a darabot oratórikus kórképként aposztrofálta, és az érdekes történet mellé egy különleges vizuális világot is ígért.
A másik ősbemutató emellett Szabó Magda örök klasszikusa, a Tündér Lala lesz, a színházban újoncnak számító két zeneszerző is ezzel mutatkozik be, Ádám Rita és Darvas Benedek, Závada Péter szövegével megfűszerezve mindezt, a fiatal tehetség, Szentecki Zita rendezésében.
Fényes Szabolcs Mayája a nagyszínpadon fog debütálni, olyan primadonnákkal, mint Fischl Mónika és Bordás Barbara, Réthly Attila instruálásában.
Molnár Ferenc Liliom, avagy a Carousel c. zenés előadása is színpadra kerül 2019 áprilisában, de teljesen új szöveggel, Závada Péter tollából, olyan színészekkel, mint Vágó Zsuzsi, Széles Flóra, Dolhai Attila és Sándor Péter, a rendezőnek, Béres Attilának köszönhetően.
Újabb ősbemutatót fognak tartani, Szerb Antal A Pendragon legendája c. regényből, Kovács Adrián zenéjével és Galambos Attila szövegével, Somogyi Szilárd rendezésében, váratlan, fordulatokkal teli érzelmes történetre számíthatunk.
A Marica grófnő szintén visszatér az Operettszínházba, Szabó Máté vezetésével, aki viccesen vezette fel az előadást, egy mondatot idézve az előadásból: „Mit tudjátok ti bent, hogy idekint mi fáj.”
A héten pedig a bérletárusítás elkezdődött, így aki kedvet kapott ezen izgalmas előadásokhoz, azoknak nem marad más hátra, mint megcélozni a Nagymező utcát.
Fotó: Ribárszki Viktória